Sunday, July 17, 2011

DI HaRi LaHiRKu..

Di hari lahirku..
Aku bersyukur padaMu..
Atas kesempatan waktu..
Menuju kepadaMu yang satu..

Syukran atas hadiah pemberian..
Keypad tidak perlu lagi ditekan..
Cukup dengan sentuhan..
Nikmat apa lagi yang telah aku dustakan???

Wahai badan sedarlah diri..
Kematian itu pasti..
Kehidupan dunia penuh berduri..
Cekalkan jiwa tabahkan hati..

Moga dikau beroleh syurga..
Dikelilingi bidadari yang mempersona..
Melihat wajah Maha Pencipta....
Kekal abadi selama-lamanya..

24 comments:

Ishak Zaini said...

Assalamu'alaikum.

Semoga dengan bertambahnya usia, menjadikan diri semakin bertambah amal ibadat, semakin bertambah kualiti dan mutu dalam solat, semakin bertambah kelazatan dalam zikir, semakin bertambah keasyikan dalam membaca al-Quran dan lain2.

RuMaH TuA said...

Moga Allah permudahkan urusan akhirat & dunia....

(^-^)

Temuk said...

Assalamu'alaikum
Gubahan puisi yang indah. Pastinya indah lagi doa dan harapan di dalam gubahan itu. Bertambah usia, berkuranganlah jangka hayat. Namun, itu ertinya lebih dekatlah kita ke arah-Nya. Pak Temuk ucapkan terima kasih kerana menjadi pengikut blog Pak Temuk yang tak sepertinya itu.

Norsha said...

Selamat hari lahir fuad, semoga selamat segala-galanya...

s a r said...

assalamualaikum :)

semoga dipanjangkan lagi umur, dimurahkan lagi rezeki. Sentiasa diberkati dan diredhai. InshaAllah. :)

~PENCHENTA~ said...

Selamat Hari Tua! :)

Semoga sentiasa meningkat iman dan amalnya. :D

abu zarim said...

hihii,,,,moga Allah mudahkn lagi urusan akan dtg,,,,moga umur yg ada dpt di korban kan utk agama Allah,,,,insyaAllah

Ziarah76 said...

wah wah sedap sungguh puisi tu...

semoga dipanjangkan umur dlm kebajikan

Hideossle said...

bidadari? uuu....

semoga diberkati umur

Afida Anuar said...

Ulang tahun hari lahir fuad? penuh dengan puitis tu;)..

apa pun, akak nak ucap kan selamat ulang tahun hari tua...semoga panjang usia, diberkati hidup dunia akhirat, kekal bahagia dengan keluarga yang tersayang selamanya, insyaAllah..

Titisan Hujan said...

slmt ulgtahun incik fuad

perjalanan hidup smakin singkat kan...semoga rahmat dan berkat sentiasa mengiringimu

Salwa Binti Salihan said...

Semoga semakin bertambah umur ini smakin bertambah amal ibadah kita pada Allah Taala...(^_^)

nur aisya humaira said...

Assalam..:)

semoga usia yg diberi ALLAH ni, penbuh dengan barakah...:)

نور توفيقة ادريس said...

Assalam.

Happy birthday fuad.
Semoga usia yang hilang disempurnakan dengan kebajikan dan usia yang ada dilimpahi dengan berkat Allah.

Amin..

Nazihah@Jiha said...

Salam alaik.

15 kn..:) sanah helwah! terus thabit dan qawi dijln ini dan moga Allah limpahkn kurnia pd akh sekeluarga.insyaAllah.ameen ya rabb.

Wanita Bertudung Hijau said...

assalamualaikum wbt

slmt hari lahir

moga segalanya dipermudahkan dunia dan akhirat

moga masuk syurga Firdaus tanpa hisab :-)

aiko kato said...

Dear Fuad,

happy belated beday..may ALLAH bless u always..;)

nurkass said...

semoga segala yg dihajati tercapai hendaknya..

Shadow Of Life said...

happy birthday AbgFuad...May Allah BlesS YOu.. (",) ~

Cikgu Sue [CS] said...

Salam
Barakalllahulak...may Allah bless you...

fuad ansari said...

ustaz ishak:
wsalam.. syukran ya ustaz atas doanya..sy nak kena byk belajar dari ustaz la nampaknya..

ustazah a'tiqa:
syukran ya ustazah.. (kehidupan adalah sukar jika jauh dari agama kan..)

Pak Temuk:
terima kasih pakcik sudi singgah sini.. berseri2 blog ni dengan kedatangan pakcik..

cikgu norsha:
terima kasih cikgu.. ketika menyambut hari lahir pada tahun ni, semakin byk kenalan sy.. dan gembira bila dapat kenal cikgu..

s a r:
origato.. kwrap khun krap.. hehe.. main sebut je.. (",)

fuad ansari said...

tyah:
tua dah rupanya diri ni.. ingatkan muda lagi mcm tyah.. (",)

abu zarim:
thanks.. doa2kan ye..sgt penting korban utk agama.. tiadalah gunanya umur jika tiada korban utk agama..

ziarah76:
terima kasih..moga tuan juga beroleh kebaikan yg berpanjangan..

hideossle:
salam kenal..
a'ah bidadari.. alangkah baiknya kalau beroleh bidadari.. (",)

kak afida:
terima kasih.. dah tua dah KITA rupanya kan.. (",)

fuad ansari said...

titisan hujan:
syukran.. a'ah la.. semakin singkat hidup.. risau2..

salwa:
mudah2an.. semakin tua semakin sedar diri..

aisya:
wsalam wbt.. terima kasih.. usia kalaupun pendek tapi berkat adalah lebih baik dari usia yg panjang tapi tak berkat.. (",)

pqa:
wsalam..
selamat pengantin baru.. (",).. maaf tak dapat datang...

terima kasih pqa..

moga anda bahagia hendakNya.. bahagia hingga ke syurga..

nazihah:
wsalam wbt.. a'ah.. 15hb.. tau pulak awk ye.. (",)

terima kasih.. (",)

fuad ansari said...

wanita bertudung hijau:
wsalam wbt.. terima kasih..

bukan hari tu awk pakai tudung warna lain ke.. ??? hehe.. gurau2 je.. (",)

fatihah:
thanks.. semoga anda juga beroleh rahmat dan redha Allah..

kak nurkass:
mudah2an.. terima kasih.. boleh la akak tunaikan hajat sy lepas ni kan.. hehe..

azie:
thanks..semoga azie ceria2 dan happy2 selalu.. ada berita gembira, jgn lupa bagitau.. hehe.. (",)

cikgu sue:
terima kasih cikgu.. doa2kan sy ye.. (",)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...