Thursday, June 23, 2011

Beza antara Hotel dan Hottel

Dulu-dulu, masa belajar, cikgu selalu suruh buat perbandingan.. bezakan meiosis dan mitosis la..bezakan DNA dan RNA la.. bezakan poligami dan origami la.. huhu...

Tu dulu.. Sekarang ni, kalau nak tido kat hotel selalu kita buat perbezaan fasiliti, layanan, makanan, kadar bayaran dan sebagainya...

Apa kata, kalau kita buat sedikit ulangkaji mengenai perbezaan hotel dan HOTtel di kehidupan akhirat.. hehe..

Syurga dan Neraka



p/s: teringat masa kali pertama duduk majlis takril, satu jam hanya cerita pasal syurga je... Rasa macam nak meletup je hati.. Tu belum dapat masuk lagi..(",)

Ya Allah, selamatkanlah kami dari azab api nerakaMu..


18 comments:

liyana said...

nice entry..
slalu wat difference pasal ilmu dunia je kn..
nice entry..
Semoga umat islam terpellihara daripada neraka yg bhn bkrnya btu bata dan mnusia..

^baju kurung^ said...

besarnya kuasa Allah..
syurga Allah, semua org dambakn, n neraka minta djauhkn. sentiasalah memperbaik diri ini..

Titisan Hujan said...

nice entry...
panas dunia dh mcm2 merungut
panas neraka..nauzubillah.

Norsha said...

Fuad,
sangat menarik, nice sharing , bagus sgt utk dikongsi dgn anak murid ....:)

nur aisya humaira said...

Assalam..:)

Aisya pilih syurga, tpi layak ke??igt lagu raihan doa taubat..:)

kokser kokdam said...

semoga kita tergolong dalam golongan orang yg brjaya d dunin akhirat..

mabruk bro..

=D

sakinah siddiq said...

takde link pulak nak share kat fb..

Afida Anuar said...

Ya Allah...layak ke aku ni nak syurga? Amal ada seciput...dosa banyak... Tapi masih harapkan syurga Allah, tak nak masuk neraka. Tapi amal ada hari baik bertambah, ada hari tak baik, berkurang... hati ni mudah benar dibolak balik.

BaiTiL a'tiQa said...

Subhanallah...
Pilihan mesti kene sesuai dengan kadar bayaran...

"Moga dicintai ALLAH"

Marina Ali said...

MashaAllah Tuan Fuad benar sungguh perbandingan itu,syurga Allah nie diselaputi dengan mujahadah,pengorbanan,n susah payah,nak dapatkan nikmat syurga tu....memang kita banyak kena berkorban..tapi neraka Allah nauzubillahminzalik...Allah selaputi dengan nafsu syahwat,keseronokkan, nikmat yang indah tapi sementara je,tapi itulah manusia kejar2kan...andaikata manusia tahu disebalik nikmat sementara itu..menanti2nya azab2 Allah yang Maha pedih,nescaya manusia akan takut nak berbuat dosa.mudah2han kita tergolong dalam golongan hamba2 yang sentiasa ingat Allah 24 jam.Allahumaa amin!

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,tuan,kalau tuan ada pengalaman yang menarik di india,sila berkongsi dengan saya di blog saya...semoga Allah melimpahi keberkatan pada tuan.

s a r said...

OK!

kaedah pembezaan yang memang hOt ni. lagi2 HOTtel tu ha. SubhanaAllah. terima kasih encek. :)

dream_catcher said...

:)

Salsabila said...

mashaAllah, terbaik! :)

adan said...

ya ALLAH.. INDAHNYA SYURGAMU.. :)

Daud said...

assalamualaikum tuan, mudah-mudahan nanti tuan dapat tulis lagi artikel berkenaan syurga yang tuan dengan sejam itu. Harap boleh kongsi cerita itu...he3...menarik artikel tuan ni...he3

fuad ansari said...

liyana:
itulah tu.. saja nak cuba2 buat perbezaan perkara2 akhirat pulak.. (",)

^baju kurung^:
semua orang pun macam tu.. sumer pun nak syurga sebenarnya.. cuma tinggal amalan je nampak tak berapa nak sungguh2 supaya dapat masuk syurga..

Titisan Hujan:
A'ah kan.. panas dunia pun dah ramai yg merungut.. tapi tu pun masih ramai yg lupa akan panasnya neraka..

CIkgu Norsha:
Untung siapa2 ada anak murid.. saya takde... jadi saya kongsi kat sini je lah.. cikgu ajelah tolong sampaikan kepada anak2 murid cikgu ye.. (",)

Nur Aisya Humaira:
Wsalam wbt.. layak kalau kena gaya amalannya.. sama2 usaha ye.. (",)

kokser kokdam:
Amiin... Doakan ye ustaz.. (",)

sakinah siddiq:
sakinah punya pasal, sampai sy dah buat link dah.. (",)

Kak Afida:
Tidak mustahil dengan amal yg seciput je pun, kalau Allah suka dan terima, ia akan menjadi penyebab utk dapat masuk syurga..

Baitil A'tiqa:
Benar benar... kena tengok kocek dulu.. takut duit tak cukup dan tak laku.. (",)

fuad ansari said...

Kak Marina Ali:
Formulanya..
Ikut nafsu, neraka..
Tekan nafsu, syurga.. (",)

Tuan Fuad Akmal:
Wsalam wbt.. Alhamdulillah, telah selamat mengunjungi blog tuan..

s a r:
sama... ni bukan terhangat di pasaran.. yg ni, terhangat selepas kematian.. (",)

Hidayah:
Orang kata, senyum tanda setuju.. (",)

Salsabila:
Kerana syurga mmg terbaik.. (",)

Adan:
Tak mampu nak bayangkan keindahan syurga..sbb syurga terlalu indah.. di luar imaginasi manusia.. Kena masuk jugak, baru tau.. (",)

Daud:
Wsalam wbt...
InsyaAllah.. Takut tak cukup ruang kalau saya nak kongsikan kat sini.. hehe... (",)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...