Thursday, April 11, 2013

PoLiTiK..

Musim menuju pilihanraya ini, Ramli duduk minum di sebuah gerai bersama Amni sambil melihat-lihat gelagat beberapa orang insan sedang memasang bendera parti pilihan masing-masing.

Amni: Ayah, bagus abang tu kan..
Ramli: Kenapa? 
Amni: Abang tu pasang bendera warna A, tapi tadi Amni tengok, bila bendera warna B tercabut, dia tolong betulkan...
Ramli: Inilah namanya politik kasih sayang...

p/s: politik kan ada batasnya... (",)

6 comments:

Kakzakie said...

tapi yg berpolitik dengan rasa kasih sayang dah makin kurang sekarang ni Amni...

Marya Yusof said...

As salam Fuad,

Amni yg kecil pun dah faham & sgt bijak! Selamat Mengundi Fuad! Undi yang kurang mudharat ye! :))

Egg Head said...

saya ambil prinsip atas pagar....

Macam Saad bin abi waqas buat masa perang jamal and perang siffin...

sea_lavender said...

wah politik kasih sayang mcm menarik je ^_^

Pencari Allah said...

bapak borek, anak rintik :)

Liyana Zahim said...

Sgt rare kes mcmni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...