Friday, March 15, 2013

uNTuK BaCaaN DeWaSa SaHaJa..

Ajis menelefon Ramli....

Ajis: Ramli, lama tak dengar cerita.. Sibuk ke?
Ramli: Macam biasa la.. Dunia ni kan penuh kesibukan..
Ajis: Betul jugak tu, dunia ni memang macam tu.. Tang mana pun sibuk gak.. Tak sibuk dengan perkara agama, maka akan sibuk dengan perkara dunia..
Ramli: Sibuk dengan agama untung, sibuk dengan dunia, rugi...
Ajis: Harap-harap kat syurga tak sibuk lah kan...
Ramli: Eh, kat syuga pun ahli syurga sibuk jugak la...
Ajis: Sibuk apa?
Ramli: Jimak...
 ________________________________

"Sesungguhnya penghuni syurga itu bersenang-senang dalam kesibukan" (Surah Yaasin: ayat 55)

Dalam menafsirkan firman Allh swt ini, Ibnu Mas'ud, Ibnu Abbas, Al-Auza'i dan Muqatil berkata: "Kesibukan mereka adalah memecahkan keperawanan isteri-isterinya"

Abu Umamah berkata, Rasulullah saw pernah ditanya, "Apakah penduduk syurga melakukan jimak selayaknya seperti suami isteri? Baginda menjawab, "Zakar (kemaluan) yang tidak pernah lemas, syahwat yang tidak pernah padam, dan jimak demi jimak."

9 comments:

Marya Yusof said...

As salam Fuad,

Speechless... malu nak komen byk2... tapi suka! hahaha :p :D

Egg Head said...

woha....nasib baik aku dah dewasa...hehehe...

sea_lavender said...

sesibuk mana didunia, akhirat jangan dlupakan. seimbangkan dunia akhirt. lebih akhrt lebih bermkna hidup.. In Shaa Allah... :)

Nazihah@Jiha said...

patut pun tajuk gitu...paham....hah

the malay male said...

tapi nak dapat semua tu kenalah banyak berusaha meningkatkan keimanan di dunia ni kan.

s a r said...

@__@"

عين said...

baru bc haritu, dlm syurga nnt sehari berjimak dgn 100 biadadari...tak dpt digambarkan

ukhti,mardhiah said...

saya dah dewasa
:D

Sha said...

whoops..terkedu d buatnye..heh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...