Tuesday, June 26, 2012

iKLaN JaWaTaN KoSoNG..

Mungkin semua sedia maklum, masalah pengangguran agak meruncing di negara kita.. Kadang-kadang kita rasa, punya susah-payah kita belajar dulu-dulu, ingat segala macam teori, guna kalkulator saintifik, buat persamaan itu dan ini, alih-alih berniaga pasar malam je..(yang selalunya hanya memerlukan kemahiran 3M.. tapi takpe, untungnya jauh lebih banyak dari kerja makan gaji)... Cuma, nak berniaga kat pasar malam pun, tak semua orang punya modal untuk memulakan perniagaan.. Masih ramai lagi yang menganggur.. 

Tapi takpe, sebagai mengubat kekecewaan, ni ada satu iklan jawatan kosong untuk semua..


Klik pada gambar untuk tumbesaran..

Sebelum terlupa.. Ustaz ada pesan: 
Agama tanpa mesyuarah itu, nafsu, 
Agama tanpa pengorbanan itu, palsu..

Sekian.. (",)

23 comments:

nam said...

Assalamualaikum abi husna..

ngah tunggu masa nak letak jawatan dan mohon jawatan baru.. Menjadi pembantu daie.. agak2 boleh x? hehe..

indahnya sabar dan syukur..

semoga Allah pilih.:D

Pencari Allah said...

Pilihan yang tepat, InsyaALLAH ALLAH bagi mudah.

Adibah Ishak said...

ramai yg boleh mengisi jawatan nie.. dan sampai bila pun jawatan ini masih boleh di isi selagi 'LAA ILAHA ILLALLAH'

Egg Head said...

saya nak jawatan tu...ada interview ka??

Ismi Ijmi said...

nak mintak guane eh?

umu6point said...

Tuan,
Boleh kan saya pegang jawatan ni tapi nak kerja dari rumah. Maknanya, main office di rumah. Cuma sesekali sahaja saya keluar untuk bertemu pelanggan secara direct.

Cuba tanya boss.
Kerja ni fleksible kan? kan?

:))

Cikgu Ma said...

nak apply sementara tunggu posting =)

s a r said...

assalamualaikum :)

erm.. acaner ni?

p/s- prnh 2 hri kerja under pmsaran. rupa2nya byk yg tak telus dlm pmsaran smta2 untuk dptkn keuntungan. hmm

pok amai-amai said...

Sy dah lame apply. Tp tataulah diterima ke tak nanti eh?

Kakzakie said...

Jawatan yg sentiasa kosong dan kita kena sama-sama isikan atas rasa tanggung-jawab sebagai ummat Islam..

sea_lavender said...

thnkx atas ingatan~~ hee mmg mencari keje.. Insya-Allah...moga kte dberikan kesihatan yg baik bg meningkatkan ibadat pada-Nya.. ;)

aimaniman said...

jawatan amat sukar untuk dipenuhi kerana mulut x pandai menyusun bicara, tindakan tak banyak boleh dicontohi, tulisan tak berbisa untuk ditatapi...

Marya Yusof said...

As salam Fuad,

Sepatutnya tak ade penganggur kan di Msia terutama sekali yg beragama Islam! Pegawai Pemasaran Kehidupan Akhirah itu adalah pendakwah agama kan? :)

Pernah dgr seorg ilmuan berkata, Ilmu adalah milik Ulama, tp dakwah adalah milik semua org Islam! :)))

Smpkan ilmu tdk kira masa, dgn siapa walaupun kite masih lg kurang serba serbi... Betulkan akak kalau salah ye... :))

Pssst...org honeymoon takkan nak heboh2 ye tak? hehehe... take care :))

Norsha said...

jawatan tu dh lama wujud, tapi tak ramai berminat, agaknya mereka takut nk antar resume kot...

APAN said...

bukan setakat penganggur je...yg da keje pun sama2 kene rebut jwtn ni...hehe...

fuad ansari said...

nam:
wsalam.accepted.penerimaan lebih awal dr permohonan.. (",)

kak syikin:
bijak bijak (",)

fuad ansari said...

adibah:
mungkin masalah pengangguran dpt dikurangkan.. hehe

tuan jabbar:
ada kalimah, terus jalan. (",)

tuan izmer:
tuan telahpun menjawat jwtn tersebut..(",)

fuad ansari said...

puan umu:
nampak macam puan lebih memahami. dah lama kerja ke? (",)

cikgu ma:
ni jwtn tetap..(",)

fuad ansari said...

sar:
mungkin x byk kes ketidaktelusan dlm kerja agama. sape yg tak telus,biasanya cepat pencen. (",)

fara:
sy dgr khabar,permohonan anda diterima. (",)

fuad ansari said...

kak zakie:
harap tak ramai yg lupa tanggungjawab. (",)

syazwani:
kalau pegawai pemasaran yg biasa, syazwani ada kelayakan, inikan pulak pegawai pemasaran kehidupan akhirah, ye dak? (",)

fuad ansari said...

kak aimaniman:
xpe.jgn risau. kefahaman akan dtg selepas buat kerja. ada kerani masuk kerja tak tau buat surat. dh lama kerja baru tau. kefahaman dtg dari Allah. (",)

kak mar:
ramai yg salahfaham.ramai sangka dakwah adalah kerja ulamak sahaja.

ye tak ye jugak, honeymoon klau senyap2 takpe, kawin senyap2 yg x digalakkan. (",)

fuad ansari said...

cikgu norsha:
agaknyalah.walhal masa interview nak tanya dah mengucap ke belum. (",)

apan:
mungkin sbb byk sgt jwtn kosong, xramauti yg berminat nak rebut.(",)

fuad ansari said...

apan:
*xramai.

balas komen klau guna hp mmg leceh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...