Thursday, October 7, 2010

oRaNG Tua SeLaLu PeSaN.....


Kalau nak datang kepada kebaikan, jangan malu2 kat orang lain.. malulah dgn Allah bila x buat baik...

Kalau nak jadi baik, ajak orang lain kepada kebaikan.. mudah2an orang yang menyampaikan turut dapat manfaat dari apa yang disampaikan..lagipun telinga orang yang menyampaikan lebih dekat dari telinga orang yang mendengar..

Jangan leka dengan dunia ni.. takut nanti bila mati baru nak menyesal sebab x cukup bekalan akhirat...

Masa muda jangan nak enjoy sgt, sbb kematian datang x kira tua atau muda..

Jangan lupa solat... jaga amal... ingat Allah.. dunia ni kan sementara je..biar bersusah-susah dahulu,tapi bersenang-senang kemudian..

Jangan lupa diri.. Jangan lawan cakap mak ayah.. redha Allah bersama dengan redha mak dan ayah..

4 comments:

ukhti,mardhiah said...

Assalamualaikum tuan....
sebuah perkongsian menarik dari seorang ayah=)

fuad ansari said...

wa'alaikumussalam..

"Hendaklah orang-orang yang mendengar ucapanku menyampaikan pula kepada orang lain.Semoga yang terakhir lebih memahami kata-kataku dari mereka yang terus mendengar dari ku.Saksikanlah Ya Allah bahawasanya telah aku sampaikan risalah Mu kepada hamba-hamba mu... "

hehe.. (macam khutbah wida' Nabi saw lak.. (",))

AziahAzie said...

Thanks for sharing...ngeee(",)~

fuad ansari said...

ngeeeeeee... (",)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...